background


jueves, 16 de febrero de 2012

El passeig

Són les 22h. Al carrer fa fred, i més quan una acaba de sopar. No ... si la meva àvia ja ho diu! : “un bon català sempre té fred després de menjar”, i el meu organisme sense ànims d’aixecar anys de dita i tradició, el segueix al peu de la lletra tal que semblo un pollet acabat de sortir de l’ou. M’arrauleixo entre els seus braços, i sembla que així el fred es calma una mica, almenys psicològicament. “El passeig serà curt, arribar fins a casa només ens portarà deu minuts”-sempre em diu. Confesso que això també ajuda.

És dimecres, els dimecres sempre són un bon dia. Com ja és habitual, Gràcia és la nostra destinació per excel·lència: per la proximitat; per l’ambient de barri que ens brinda. Sent de poble de tota la vida, refugiar-se entre els seus carrers un cop a la setmana, reconec que és un respir d’aire fresc dintre l’alè cosmopolita que sempre està present a Barcelona.

Ja hem arribat a la Plaça de la Revolució de Setembre de 1868, records que fan olor: cervesa, terrassetes, Barça. Nosaltres ens entenem. Poc a poc el fred comença a afeblir-se. Un carrer més un carrer menys i sense adonar-nos-en ja estem emprenent el de la Fraternitat. I allà la tenim, com sempre. Aquella finestra que em desperta curiositat, emoció. La mateixa prestatgeria repleta de llibres a banda i banda; el flexo; les llums de bou incrustades en aquell sostre amb reminiscències a la fusta, que, com sempre, romanen obertes. I és que cada dimecres quan les nostres passes acompanyades del fred travessen aquell carrer, deixo anar la meva imaginació... i m’acompanya l’indescriptible excitació d’inventar-me la vida del/la individu-ídua que jau sota la llum d’aquell flexo.

El millor? Saber que aquell lloc sempre serà fruit del romanticisme dels meus pensaments, sense que ningú més hi pugui irrompre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario